Un bonito REV 2
























and HP numbers…




power at the wheels

spec list…

JDM 1992 rev2 GTS Turbo T-Bar, black…

Engine;

CT20b Turbo
Greddy Intercooler with custom shroud holding large 7.5 inch SPAL fan
Greddy Profec B Spec 11 set to 1.2bar
Greddy Type S dump valve vented to atmosphere fitted onto a custom welded turbo to ic hardpipe.
Extremeboost downpipe (gtsChris downpipe support bracket)
Blitz Nur Spec R exhaust
Apexi power intake with custom induction pipe to get rid of AFM, with direct air feeds
Walbro 255 fuel pump
540 injectors, AIT, MAT, MAP sensors and camry ignitor to convert to a full Rev3/Gen3 specification
ATS Racing bored out fuel rail
Colder grade NGK platinum plugs
Oil catch can

Fully mapped on the Apexi Power FC (gen3 type) by Ryan at 2Bar Tuning at Surrey Rolling Road.
Power FC hand held commander unit…


After recent Headgasket failure

ARP Head Studs
1mm Cometic multi layoured steel (MLS) headgasket
Rev3/Gen3 inlet camshaft
Head completely overhauled, relapped, reshimmed, skimmed, chemically cleaned, new valve stem and cam seals.
removed TVSV and TVIS actuators and canisters.
removed TVIS butterflies
refurb and spray of inlet manifold, coolent matrix, distributor, throttle body, all heatshields and numerous coolent and vaacum hardpipes!

Exterior and Wheels;

Greddy sideskirts, Greddy front lip, car fully colour coded (side strips painted)
Clear front OEM sidelights…
Revision 3 JDM rear lights, converted into a 4 brake light setup.
USDM reflectors with Rare bulb harness to house reflector bulbs…
Black tinted front indicators (tobleromes)…
17inch Rota Slipstream lightweight staggered rims, fronts are 7.5j, et45 with 215/40/17, and rears are 8.5j, et35 and 245/40/17, all on toyo proxie T1R tyres…
Painted red calipers…
Bilstein suspension all round with -40mm PI springs…
TOMS front antiroll bar, with TOMS front strut, and TOMS engine bay strut…

Interior;

Full leather seat upgrade including leather door cards…
Speedhut reverse el glow dials in black with red illumination.
AutoGuage Boost, Oil temp, Oil pressure and Water temp gauges fitted into a Omori Din panel imported from japan…Red needles/numbers…
MOMO steering wheel, MOMO pedals and TRD gear knob.
TOMS quickshift with lowering plate
Red interior leds for everything including heater controls, window switches, igntion ring, clock (acrylic), interior lights and 12inch red footwell neons …
JVC head unit
Infinity 6000cs components, speakers and tweeters with crossovers
GTO1004 Amp

Extras;

Lea 826 remote pagar alarm and immobiliser…with remote start and remote headlight activation
Rare MR2 glow up el glow rear badge (now swapped for Rev3/Gen3 lights)

Tomado de www.mr2oc.co.uk :wink:

MUYMUY BONITO!!! Al menos el escape es igual que el mio jajajajaj

ARgg argg q bonito :laughing:

Babeo babeoooo

POr cierto, Las llantas son preciosas :laughing: :laughing:

Precioso :wink:

Si que esta bonito,cada vez me gusta mas el sw20,aunque viendo maravillas como las del Lento y Drifter no me extraña…y eso que no he visto el de Alfonso en directo :cry:

Ya me está diciendo mi padre de cambiar el mk3 por un mk2 rev3…lo q me faltaba, el otro metiendome pajaros en la cabeza…
Nos ha encantadooooo, y sobretodo las llantas…

Algun dí­a espero que lo veas en directo si todo va bien o hacemos una colecta jajajajajajaajjajajajajajaj

[quote=“777ZW30”]Ya me está diciendo mi padre de cambiar el mk3 por un mk2 rev3…lo q me faltaba, el otro metiendome pajaros en la cabeza…
Nos ha encantadooooo, y sobretodo las llantas…[/quote] Tu padre si que sabe jajajajajajaja :smile: bueno conseguir un rev3 y un rev2 con el volante por la izda. es poco menos que imposible a no ser que EL LENTO O YO TE VENDAMOS EL NUESTRO Y POR MI PARTE NO ESTOY POR LA LABOR JAJAJJAAJJAJA pero si es cierto que puedes encontrar algun rev 1 no antes sin esforzarte a encontrarlo pues cada vez están peor y más caros…

mirando bien todo lo quel e ha hecho al coche este tí­o se ha deajo una pasta en convertirlo primero a un rev3 y luego potenciarlo con electronica pero poco más eh!, arboles de levas de rev3, inyectores de 540 de rev3, quito tvis, caudalimetros y otros sensores que el rev3 no tiene…